او می آید

خبر دهید به یاران سوار آمدنیست

او می آید

خبر دهید به یاران سوار آمدنیست


از امام صادق علیه السلام درباره ی تفسیر آیه(و إن من شیعته لإبراهیم‬)‫سوره صافات ، آیه 83‬  


سؤال کردم،آن حضرت فرمود :‬


‫خداوند تبارک و تعالى وقتى ابراهیم علیه السلام را خلق کرد پرده از مقابل چشمان او کنارزد و نورى را در‬

‫کنار عرش مشاهده کرد .‬

‫عرض کرد : پروردگارا ؛ این چه نورى است که مىبینم ؟‬

‫گفته شد : این نور محمد صلى االله علیه وآله وسلم برگزیده من از میان خلقم مى باشد ، و نور دیگرى در‬

‫کنار آن مشاهده کرد ، سؤال کرد : خدایا این چه نورى است ؟‬

‫گفته شد : این نور على علیه السلام یارى کننده دین من است .
‫و سه نور دیگر کنار این دو نور مشاهده کرد و از آنها سؤال کرد ، گفته شد : اینها یکى نور فاطمه علیها‬

‫السلام است که دوستانش را از آتش دوزخ رهانیده ام ، وآن دو نور دو فرزند فاطمه ، حسن و حسین‬

‫علیهما السلام هستند .‬

عرض کرد : خدایا نه نور دیگر را مشاهده مى کنم که اینها را احاطه کرده اند ، گفته شد : اى ابراهیم ؛
‫آنها نور ائمه علیهم السلام است که همگى از فرزندان فاطمه و على هستند ، سپس حضرت ابراهیم‬
‫ّ‬
‫علیه السلام عرض کرد : خدایا بحق این پنج نور مقدس این نه نور را به من بشناسان . گفته شد :‬

‫یا إبراهیم ؛ أولهم علی بن الحسین، وابنه محمد، وابنه جعفر،وابنه موسى، وابنه علی ّ وابنه محمد، وابنه‬

‫علی، وابنه الحسن، والحجة القائم علیه السلام ابنه . اى ابراهیم ؛ اول ایشان نامش على بن‬
‫ّ‬
‫الحسین است و بعد از او به ترتیب فرزندش محمد ، فرزند او جعفر ، فرزند او موسى ، فرزند او على ، فرزند‬
‫ّ‬
‫او محمد ، فرزند او على ، فرزند او حسن ، و آخرین آنها فرزند حسن است که حجت قیام کننده من است .‬
‫ّ‬
‫ابراهیم علیه السلام عرض کرد : نورهاى زیادى در اطراف آن انوار مى بینم که عددش را غیر از تو کسى‬

‫نمى داند .‬

‫گفته شد : اى ابراهیم ؛ اینها نور شیعیان آنهاست که شیعه امیرالمؤمنین على بن ابى طالب اند .‬

‫ابراهیم علیه السلام سئوال کرد : علامت آنها چیست و به چه چیزى شناخته مىشوند ؟ جواب داده شد‬:
‫‬
‫بصلاة إحدى وخمسین، والجهر ببسم الله الرحمن الرحیم، والقنوت قبل الرکوع، والتختم بالیمین .‬
‫ّ‬
‫در شبانه روز ١۵ رکعت نماز خواندن ، (بسم الله الرحمن الرحیم) را بلند گفتن ، قنوت را قبل از رکوع انجام‬ ‫دادن ، و انگشتر را در دست راست نمودن است.‬

‫در این هنگام حضرت ابراهیم علیه السلام عرض کرد :(اللهم اجعلنی من شیعة أمیرالمؤمنین)، بار‬

‫پروردگارا ؛ مرا از شیعیان امیرالمؤمنین علیه السلام قرار بده ، وخداوند در کتابش آن را خبر داده و فرموده‬

‫است : (وإن من شیعته لإبراهیم) یعنى ابراهیم از شیعیان على علیه السلام مى باشد .‬

منبع : 
کتاب قطرهاى از دریاى فضائل اهل بیت علیهم السلام جلد اول‬

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی