او می آید

خبر دهید به یاران سوار آمدنیست

او می آید

خبر دهید به یاران سوار آمدنیست


‫از پیغمبر اکرم صلى االله علیه وآله وسلم در تفسیر آیه شریفه قل لا أسألکم علیه أجْرا إلاالمودة فی‬ القربى :بگو از شما اجرت و پاداشى جز مودت و دوستى اهل بیتم را درخواست نمى کنم.‫سوره شورى، آیه 23


 روایت شده است که فرمود:‬

‫من در قیامت براى چهار طایفه شفاعت مى کنم گرچه با گناه اهل دنیا وارد محشر شوند:‬

‫رجل نصر ذریتی، ورجل بذل ماله لذریتی عند الضیق، ورجل أحب ذریتی باللسان والقلب،‬
‫ّ ّّ‬
‫ورجل سعى فی حوائج ذریتی إذ طردوا أو شردوا.‬
‫آن کس که ذریه و فرزندان مرا یارى کند، کسى که مال خود را به ذریه من در حال تنگدستى ببخشد،‬
‫ّ‬
‫کسى که با ذریه و اولاد من با زبان و قلب خود دوستى کند، و کسى که حاجت فرزندان مرا به هنگام‬
‫ّ‬
‫پراکندگى و آوارگى آنها برآورده نماید.‬

منبع:

‫قطرهاى از دریاى فضائل اهل بیت علیهم السلام جلد اول‬
‫ّ‬

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی